Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Då kör vi alla glada Guldvaskare

Startat av Nugget, 09 februari, 2008, 21:41:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nugget

Nu är guldforum.se sjösatt och verkar rulla på sin egna domän. Domänen registrerades via Loopia där vishet.se har flera domäner registrerade och använder deras DNS. Servern hos vishet.se ligger på en dynamisk adress som får ny IP-adress varje gång det blivit ström- eller annat avbrott. Programmet DynSite känner av nytt ip-nummer och uppdaterar DNS-servern automatiskt.

Så nu är det utveckling av vårt forum som gäller. Både struktur på de olika forumen (grupperna) och dess underavdelningar. Även portalen kommer att justeras en del med tiden. Filsystemet för upp- och nedladdning av filer, fotogalleri, chat-avdelning m.m. skall undersökas.

Eftersom vår programvara, phpBB3, är relativt nyutkommen och mycket förbättrad mot tidigare versioner så saknas det idag en del tillbehör. Största problemet idag är egen kunskap om systemets olika detaljer samt engelskan. Men med lite hjälp kan det nog gå vägen :D

MVH/Nugget
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Nugget

Då är Guldforum upplagt igen och rullar på bra. Fast denna gången används ett forum som heter Simple Machines Forum. Förslag på ändringar på forumet mottages med öppna sinnen. Allt för att bygga upp det till ett riktigt bra forum.


Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

elgreba

/Andreas

Bengan

Hej igen alla

Håller med Elgreba oerhört trevligt och bra jobbat, guld forum och alla däri har varit mycket saknade. Hoppas att chatten kommer i gång så småningom den är ju på något vis forumets livsnerv. Men som sagt bra jobbat Dan

Hälsningar Bengan

Guldvaskarn

// Guldvaskarn

iller

Skulle gärna se att servern byts till en annan, den verkar vara lite ostabil av och till, speciellt ikväll har den vart ostabil ett par timmar nu. Jag skulle eventuellt kunna hosta på min server jag betalar en hundring för per månad. Har min egen där och hostar via http://www.hostgator.com

Blixten

Hej!

Det här låter finemang ju:)

Kan vi inte försöka skaffa en öppen kalender som alla kan se.
Man kan t.ex ha en flik för att planera in träffar, eller en flik för kurser..eller nått annat skoj!

Gräv gräv och åter gräv

Tobbe

håller med, inte gått att komma in på sidan för min del under kvällen
Ut och upplev

Nugget

Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Blixten

Gräv gräv och åter gräv


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod