Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

m/68-60 Guld Bazooka

Startat av Guldbob, 17 september, 2014, 17:25:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

iller

ser ju nice ut men håll kameran på andra hållet nästa gång ;D

Guldbob

Citat från: Guldbob skrivet 27 februari, 2015, 11:07:47
m/68-X som Highbanker.
Nu är tillsatsen till m/68:orna färdigutvecklad och under tillverkning, jag hoppas på att jag har dem klara till försäljning sista veckan i mars.
Jag har försökt att göra en film som visar hur den fungerar. Helt uppenbart så måste jag gå en kurs i film redigering  ???
Alla m/68 finns snart på lager, det är gallret till m/68-90 som strulat lite i tillverkningen med sjukdomar och maskin underhåll.
Jag köper ledig tid för att få det så billigt som möjligt men maskinerna har varit fullbelastade sista månaden.
Om någon vill veta mer om m/68:orna så maila mig på info@paydirt.se eller skicka ett pm.

Helt klart skall jag hålla kameran åt ett annat håll nästa gång.

film:
http://youtu.be/Di8Haq1l21g
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Malle

Vilken pump kör du rännan med?

Guldbob

I detta fallet till m/68-60 använder jag en länspump från Biltema på 95L/m
artnr:259752.
 
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

vaskaholic

Är det ben på den annars borde det vara det.
Här har du en smart lösning https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=oomzwA5vxd8#t=259 för enkel rensning kanske nåt att ta efter.
Skitvaskning på er.

Guldbob

m/68-60 står på en ställning med ben i en billig balja från Biltema. Kika på filmen.
Benställningen kommer snart att börja säljas, den är moduluppbyggd 40 cm bred och utbyggbar till flera meter, varje ben är justerbart således passar benställningen till de flesta rännor som finns där ute. En modul används här och duger gott till en m/68-60.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Pappagoran

Citat från: Guldbob skrivet 27 februari, 2015, 19:17:56
Kika på filmen.

Ja du Bob, en film är det nog men jag personligen kan inte se mer än en svart låda, en gul slang och.. ja det var väl det. Som @iller sa, vrid phonen ett kvarts varv åt vänster så blir det helbil och inte bara ett streck rakt upp. Bättre belysning är också att föredra om man vill visa vad som händer på filmen. Sorry för gnället  :D
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Guldbob

#33
Oj då, jo visst skall jag vrida kameran 1/4 varv nästa gång men om du kikar redan på bilden som visar att det är en film så syns benen på benställningen. Är inget att skämmas för i vår ålder, läsglasögon. Eller större bildskärm. ;) Jag har inte så stark belysning på skithuset, man vill ju inte se allt alldeles för tydligt. Men jag skall släpa in vedkapsbelysningen.
Ja, ja. Jag skall försöka att hinna ta om filmen i helgen med kameran vrid 1/4varv.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Pappagoran

Citat från: Guldbob skrivet 27 februari, 2015, 19:35:01
Oj då, jo visst skall jag vrida kameran 1/4 varv nästa gång men om du kikar redan på bilden som visar att det är en film så syns benen på benställningen. Är inget att skämmas för i vår ålder, läsglasögon. Eller större bildskärm. ;) Jag har inte så stark belysning på skithuset, man vill ju inte se allt alldeles för tydligt. Men jag skall släpa in vedkapsbelysningen.
Ja, ja. Jag skall försöka att hinna ta om filmen i helgen med kameran vrid 1/4varv.

Nja glasögon har jag, tror det ligger 4-5 par runt bildskärmen som är 19" och inte allt för gammal. Benen var ju inte i mitt intresse utan mer vad som händer i den svarta saken :D
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Guldbob

Aha, det skall nog fixa sig vid min nästa tagning när jag kör i solsken eller släpat in vedbelysningen.
Helt klart skall jag fixa så det syns. Skall även försöka få med lite mer om de olika m/68 som finns.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

newstream

Visst kan en film visa hur det funkar å hur man tänkt att det ska funka,
Ja så är det roligt att titta på film å bilder om div manicker.
Hoppas jag får chansen att klämma, känna å kanske få prova en och kunna bilda mig en uppfattning om den/dom.
Spade, ett undervärderat redskap.

Pappagoran

Citat från: Guldbob skrivet 27 februari, 2015, 19:51:09
Aha, det skall nog fixa sig vid min nästa tagning när jag kör i solsken eller släpat in vedbelysningen.
Helt klart skall jag fixa så det syns. Skall även försöka få med lite mer om de olika m/68 som finns.

Väntar med spänning på den filmen. Det blev ingen film på riktig körning med ditt Millers Table? eller är det bara något jag missat?
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Guldbob

#38
Nu har vi gjort en ny film om m/68-60 bazooka som highbanker.

Den förra filmen var tagen med telefonen på fel håll och innomhus, nu har vi vridit telefonen 1/4 varv och flyttat allt utomhus.
Jag passade även på att slänga in lite om mina andra m/68:or.
Filmen kommer att finnas för nedladdning om några dagar på www.paydirt.se annars har du ju alltid youtube.
Självklart så kommer highbankertillsatser till alla modellerna allt eftersom.

Jag kommer själv att använda en m/68-120 med highbankertillsats i Finland då denna missar väldigt lite och du kan ösa på så mycket du orkar med en spade eller två. Att skörda tar ju bara 1-2minuter så du förlorar ingen tid här, även om du måste skörda varje timma. Detta koncentrat kör jag sedan i en highbanker m/68-90 eller 60 så slutresultatet blir ett superkoncentrat på några liter som bara är att vaska.

M/68:an på filmen är en av de första prototyperna som jag allmänt misshandlar efter behov.

Jag tar med mig några m/68:or för försäljning till mötet i Borlänge om jag lyckas få in det i kalendern.

Om du vill veta mer om mina m/68:or så maila mig på info@paydirt.se eller sänd ett pm.

Koncentratet som blev kvar vid denna körning innehöll ganska mycket microguld. Jag skall jag använda detta för att göra ytterligare en film där jag använder m/68 som ett millerstable. Beroende på väder så kan det ta några dagar

http://m.youtube.com/watch?v=6RRNANRfXkc&feature=youtu.be
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod