Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Vilken manick är bäst!!

Startat av Michael Hillbom / Skidmark, 10 juli, 2014, 20:22:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Michael Hillbom / Skidmark

Vilken manick är bäst för micro guld?? hittar massor där jag gräver just nu!!
Om du inte är nöjd.. Gräv djupare

newstream

#1
Jag tror att det är gold cube banker som är bästa manicken för micro jakten.
Spade, ett undervärderat redskap.

Gruvfogden

Om du har gott om tid så är en bluebowl perfekt. Med det gäller att sikta till olika fraktioner. T.ex 20-50 mesh, 50-100 mesh och 100-300 mesh och köra dessa separat.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Michael Hillbom / Skidmark

Blir till att bygga eller köpa en blue bowl jag har hittat säkert 5000 micron idag och bara gått igenom hälften av materialet!
Om du inte är nöjd.. Gräv djupare

Pappagoran

Citat från: Skidmark skrivet 10 juli, 2014, 20:37:36
Blir till att bygga eller köpa en blue bowl jag har hittat säkert 5000 micron idag och bara gått igenom hälften av materialet!

Med den mängden du nämner blir jag skeptisk. Är det verifierat att det är guld? Är det guld säger jag
GRATTIS för då har du hittat något helt enastående.

Allt gult som glimmar är inte guld.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Michael Hillbom / Skidmark

Kanske överdrev lite men det är så jävla svårt att se i pannan så jag behöver nått och och köra skiten i men 2000 är det garanterat!
Om du inte är nöjd.. Gräv djupare

Pappagoran

Citat från: Skidmark skrivet 10 juli, 2014, 20:44:24
Kanske överdrev lite men det är så jävla svårt att se i pannan så jag behöver nått och och köra skiten i men 2000 är det garanterat!

Tycker faktiskt inte det är svår att se. Har du haft riktigt guld i pannan innan så du vet hur det beter sig?

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Michael Hillbom / Skidmark

Nej aldrig men jag har typ 20 -30 st i varje panna som är ca 0.05 mm och gnistrar som guld,, fick 10 st silver flagor som vi e helt hundra på,, men guldet i 0.5 mm har vi inte sett nå än, men då har vi 5 kg till att vaska!!
Om du inte är nöjd.. Gräv djupare

Guldbob

Du är välkommen att prova mitt millers table, är det inte guld så spolas det bort, är det guld så sitter dammet kvar, bara att borsta ihop och spara.
Åker ner till Ädelfors om någon vecka, har med mig så du kan prova.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

piggis

@guldbob hör av dig så kanske jag kan komma upp!!!! Till Ädeldors.

piggis

@Guldbob skall det nog vara.

Michael Hillbom / Skidmark

Citat från: Guldbob skrivet 10 juli, 2014, 21:20:29
Du är välkommen att prova mitt millers table, är det inte guld så spolas det bort, är det guld så sitter dammet kvar, bara att borsta ihop och spara.
Åker ner till Ädelfors om någon vecka, har med mig så du kan prova.

synd att ,man har 50+ mil dit blir dyrt för att testa ett bord. men tack för tanken den uppskattas
Om du inte är nöjd.. Gräv djupare

Eucitzen

Det som jag mest undrar är vad du vill manicken ska göra.

Ska den, likt blue bowlen, arbeta med koncentrat eller ska du ha exempelvis en ränna för att köra ihop ett koncentrat?
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod