News:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Main Menu

12V pump till eldoradoränna

Started by NorthenJump, 03 May, 2014, 19:56:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NorthenJump

Aaaah precis så tänkte jag.... har du nån snabbtömning på den?

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

1000 tankar och 1 som blir verklighet !

johanssonsan

Som det står längre upp i tråden så är lera knepigt att snabbt lösa upp. Därför användes ofta trumma som effektivt misshandlar det mesta tills det löses upp och isär. En annan variant är en längre hopper med utrymme att manuellt klämma sönder leran med händerna. Avslutas med en grizzly före rännan.

Kolla gärna Darcy´s video om HB som han tillverkar.  http://www.boilerboxmining.com/high-banker.html

HANNU

Quote from: NorthenJump on 06 May, 2014, 18:26:36
Aaaah precis så tänkte jag.... har du nån snabbtömning på den?

Den är en highbanker men har perforerat plåt i botten. Visst, bara tippa bakåt.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

NorthenJump

Jag trooooor att jag har blivit lite klokare av det här...... :) tack alla för tipsen

johanssonsan

Det tror du bara. Googla highbanker så får du minst 129.000 sidor till att plocka i inatt. Imorgon är allt kristallklart.

lars_hed

Quote from: Pappagoran on 06 May, 2014, 15:33:34
Quote from: lars_hed on 06 May, 2014, 15:04:55
Jag ska just påbörja ett trommel bygge, (återkommer mer om själva bygget i annan tråd senare) och har tänkt att ha en starthjäpare från clas i sjön som drivkälla, 17 Ah, hade redan en sån i bilen och som jag hoppas ska räcka till dagsturer.
Men har även tänkt på att utnyttja solceller, så en uträkning vore intressant.  :)

http://www.clasohlson.com/se/Mobil-starthjälp-med-kompressor-Cotech/Pr364023000

Hoppas det är ok att kopiera lite från pappagoran å gruspellen  8)

Självklart Lars. Bara det inte blir någon BILLIG kinakopia man får skämmas över. Men tänk också på att om det ska bli en riktig gruspelle är följande viktigt och ska ingå. Du måste ha en del "Sudde" en del "volvo 940" en del "volvo 855" en "cykelslang" en "blombänk" 2 st "nattduksbord" en "dammsugarslang" och visst ja, ett par delar "Hannu" och en del "Verktygsmakaren"

Sen när det kommer till själva rännan måste du ha en kompis som känner en plåtslagare samt ett par delar "Gruvfogde"

Ojdåå,  Många grejer blir det... ??? Tänkte inte på det  :o

Ska genast börja leta.   Volvorna finns nog utanför på parkeringen, nattduksbord å dammsugarslang vet ja oxo, men va tanten ska bli sne  ^-^  å cykelslang har tanten oxo på sin hoj,  :)) återkommer när bygget kommer igång.

NorthenJump

Quote from: johanssonsan on 06 May, 2014, 19:25:12
Det tror du bara. Googla highbanker så får du minst 129.000 sidor till att plocka i inatt. Imorgon är allt kristallklart.

Så nu är det ditt fel om jag försover mig imorrn och förlorar en dags inkomst. ... hmm kanske kan skicka en räkning på några gram guld ;)

Pappagoran

Quote from: NorthenJump on 06 May, 2014, 21:24:00

Så nu är det ditt fel om jag försover mig imorrn och förlorar en dags inkomst. ... hmm kanske kan skicka en räkning på några gram guld ;)

Shit också, jag trodde google var gratis  :D
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

NorthenJump

Quote from: Pappagoran on 06 May, 2014, 21:48:22
Quote from: NorthenJump on 06 May, 2014, 21:24:00

Shit också, jag trodde google var gratis  :D

Shhh förstör inte min fin fina affärside nu :)