Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Vinter bygge

Startat av HANNU, 02 december, 2013, 17:02:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HANNU

Citat från: Pappagoran skrivet 11 mars, 2014, 20:33:30
Citat från: HANNU-unnah skrivet 11 mars, 2014, 20:24:51
:-[ Det var min dröm, men nu är det mycket annat som har högre prioritering. Dessutom vet jag inte hur jag skall reducera ner varvtalet smidigt från min vattenmotor. Vill inte ha en massa remskivor. Sedan kom frugan på att jag lovat renovera hennes syrum. Tak, golv, väggar,mm. Sedan måste jag hinna få färdigt annat gått till Ädelfors och Finland.Dessutom har jag Kinaresan i april. Har tagit vatten över huvudet på mig.

Så är det Hannu, har man inte vatten över huvudet är man för grunt! Och visst är tanterna bra på att komma ihåg saker och alltid vid fel tillfällen. Syrum? jo tack. Skulle nog sagt till damen här hemma att ta med sig katten ut i vårsolen så kunde dom sitta där och "spinna" ikapp.

Ordet guld får jag nuförtiden vara försiktig att använda hemma. Annars stoppar hon flera käppar i hjulet och då är varvtalet reducerat till noll.Det värsta är att jag är hemma bara på helgen och då hinner man inte så mycket.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

HANNU

Vinters sista ränna snart leverans färdig. Dags att göra mina egna rännor klara till sommaren.  8)
Saknas gör fötterna, lite gummi, en bit perforerat plåt och skarvbit på en meter. som färdig:19x200 cm
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Sudde(Stefan)

Du är duktig du Hannu!

Snyggt!
Framåt framåt och.....ner.

ultralasse (Lars Langö )

Citat från: HANNU-unnah skrivet 15 mars, 2014, 15:34:01
Vinters sista ränna snart leverans färdig. Dags att göra mina egna rännor klara till sommaren.  8)
Saknas gör fötterna, lite gummi, en bit perforerat plåt och skarvbit på en meter. som färdig:19x200 cm

bygg mästare Hannu gör det igen  8) 8)
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!