Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Tacksam för tips för billigt hemmabygge

Startat av davelin, 15 mars, 2014, 17:15:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

johanssonsan

Citat från: Bothner skrivet 14 juni, 2014, 01:52:18
Konstigt att spiralslangen på Biltema är 51mm och inte 50! Får man helt tätt i intagsanslutningen med vanlig slangklämma?

Måttet 51mm som Biltema anger är 2 tum. 2 X 25,4mm .  Bygg på med ett par varv silvertape om det läcker.

davelin

Har helt glömt av att posta update här efter att allt var klart!
Tekniskt fungerar highbanken jättebra men jag var inte jättenöjd med min billiga sträck-alu.
Tänkte FÖ posta lite bilder så fort jag lånat en kabel till telen!

Givetvis måste inredningen moddas och då känns det onödigt att lägga flis på nåt annat är Hog-mattor, vilket jag tänkte önska mig i julklapp av tanten.
Lite smidig måste man ju vara ;-).

*Vad ligger frakt och ev övriga kostnader på om man beställer 3-4 st?
*Och vilka modeller bör jag köra på?

Relevant info:
Rännan är som sagt 30cm bred, 150cm lång, pumpen är biltemas GP2.
Och guldet är väl om jag inte är ute och cyklar micro till supermicro..?

iller

Citat från: davelin skrivet 07 oktober, 2014, 17:11:08
Har helt glömt av att posta update här efter att allt var klart!
Tekniskt fungerar highbanken jättebra men jag var inte jättenöjd med min billiga sträck-alu.
Tänkte FÖ posta lite bilder så fort jag lånat en kabel till telen!

Givetvis måste inredningen moddas och då känns det onödigt att lägga flis på nåt annat är Hog-mattor, vilket jag tänkte önska mig i julklapp av tanten.
Lite smidig måste man ju vara ;-).

*Vad ligger frakt och ev övriga kostnader på om man beställer 3-4 st?
*Och vilka modeller bör jag köra på?

Relevant info:
Rännan är som sagt 30cm bred, 150cm lång, pumpen är biltemas GP2.
Och guldet är väl om jag inte är ute och cyklar micro till supermicro..?

600l per minut ger pumpen, då kan du köra på vilka mattor du vill, läs deras manual och ta mattor som ligger i samma flödesområde. Det finns en liten mätare på varje beskrivning av mattorna. ta sådana som ligger inom samma intervall.

newstream

Med jetcarrier blev totalkostnaden  med frakt tull å allt det där 1000 pistoler, då var det flygfrakt, blir billigare med sjöfrakt.
Beställer du 4 mattor och skickar dom som flygfrakt  med jetcarrier så landar det på ca 2200.
Spade, ett undervärderat redskap.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod