Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Projekt 3" dredge

Startat av Glimmer, 16 januari, 2014, 18:47:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HANNU

#26
Citat från: iller skrivet 18 januari, 2014, 14:05:19
Citat från: BASSO skrivet 18 januari, 2014, 12:33:13
Faller inte detta på att det räknas som större skala eller för egen vinning? Vad jag sett behövs tillstånd så fort motorer är inblandade?

Hadlar inte om motor eller ej, det finns inget inslagen som förbjuder dredging, inmutning eller inte. I alla fall enligt guldström och det jag själv har läst hittills. Jag kan it's ha missat något men tror inte det.
allemansrätten ? ? ?
Stå på dig, annars gör nån annan det.

iller

Citat från: unnah skrivet 18 januari, 2014, 14:34:02
Citat från: iller skrivet 18 januari, 2014, 14:05:19
Citat från: BASSO skrivet 18 januari, 2014, 12:33:13
Faller inte detta på att det räknas som större skala eller för egen vinning? Vad jag sett behövs tillstånd så fort motorer är inblandade?

Hadlar inte om motor eller ej, det finns inget inslagen som förbjuder dredging, inmutning eller inte. I alla fall enligt guldström och det jag själv har läst hittills. Jag kan it's ha missat något men tror inte det.
allemansrätten ? ? ?
Är ingen lag.

HANNU

Citat från: unnah skrivet 17 januari, 2014, 18:11:50
Hur många ställen har vi i Sverige där man får köra med dredge, lagligt.
konstiga bud har jag fått, men tolkar det som att det är en i södra och två i mellersta Sverige.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Helicon

Vart får man tag på pumphus? Går det att tillverka själv från en gammal turbo??

Glimmer

Nä en gammal turbo funkar nog inte, pump huset jag har köpte jag från USA, kostade en del, å andra sidan är det beprövat och finns i många varianter och storlekar:-)

/Glimmer


johanssonsan

Kolla med Honda. De har ett par högtryckspumpar. Sen vad pumphuset kostar - det är en annan femma.


Helicon

Måste gå och göra ett eget :P Men hur

iller

Citat från: Helicon skrivet 29 januari, 2014, 18:29:09
Måste gå och göra ett eget :P Men hur
De galna svenskarna med monsterdredgen byggde ju eget. :p

Glimmer

Det har kommit lite oförutsett arbete emellan:-/...... En sprucken hydral cylinder i traktor hm hm har satt käppar i hjulet för mitt projekt.

Har iallafall fått hem min 180 graders mandrel bockade böj från Dalhems:-)

Är det någon på forumet som vet var man hittar slang i bra kvalité utan att den kostar skjortan? Jag är ute efter 3" sug och 1,5 " tryck slang,

/Glimmer


Glimmer

#35
Nu är jag på g igen, prioriterar highbanker projektet och väntar med Dredgen, rännorna är klara, nu är det bara att jobba vidare med innanmätet


Skickat från min C6603 via Tapatalk


Glimmer

Typ nåt sånt här är det tänkt att bli nu när det inte blev något dredgetillstånd

Skickat från min C6603 via Tapatalk


Glimmer

Puh, slit o släp...hoppas jag hinner färdigt till första maj
/Glimmer

Skickat från min C6603 via Tapatalk


Pappagoran

Citat från: Glimmer skrivet 16 april, 2014, 13:52:14
Puh, slit o släp...hoppas jag hinner färdigt till första maj
/Glimmer

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Klart du gör, nästan 2 veckor kvar  :)
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.