Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

när favorit bäcken fryser

Startat av lingonben, 17 oktober, 2013, 18:18:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lingonben

när bäcken fryser med tjock is
tar jag motorsågen sågar upp en liten vak.
gräver upp lite grus och  vaskar i garaget
sässongen tar aldrig slut.:-)

Dejamm

Men fasen jag har ingen lust att köpa en motorsåg bara för det... Har ju en som går på el.... men det finns inte så långa kablar. ;)

rainman1618

Citat från: lingonben skrivet 17 oktober, 2013, 18:18:09
när bäcken fryser med tjock is
tar jag motorsågen sågar upp en liten vak.
gräver upp lite grus mål vaskar i garaget
sässongen tar aldrig slut.:-)
du är smart du min vän
gammal man gör så gott han kan, hoppet om guld finns ju där- gräv djupare bara

TGB11

Kan man inte hälla i lite Glykol upp ströms?

Infaustus

Går bra att fylla maskineriet i vaskarn med nån lösning i OL gruppen,vissa har bieffekter så dom ska man undvika.  :)

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk

Go big or go home.

Dejamm

Man kan ju också, som alternativ, köpa ett stort badkar och fylla med grus från nån lien å. Koppla på en fet pump i ena sidan och köra en recirkulerande bäck i garaget. Varmt och gott och inga mygg.

lingonben

#6
klart man inte häller glykol i  vattnet kommer det fram har man gjort bort sej
för tid o evighet o vi vaskare får ett
dåligt rykte.:$ sen kommer miljöpolisen å jagar oss med blålampa  hemska tanke . :D

burris

Blir abstinensen för stor i vinter så kommer nog jag att åka och hämta några hinkar att vaska i kommunens sandlådor som står efter vägarna. Trafikverket brukar även ha sand för avhämtning i sandhögar som finns för att sanda gångvägar och garageuppfarter.  >:D :)
Den som letar han söker.

johanssonsan

Som kuriosa så läste jag på Canada forumet förra vintern om en herre som köpte sand på Wallmart för att sanda garageuppfarten. Men.... innan han sandade körde han en säck i highbankern som stod uppsatt i garaget.
Fann lika mycket guld som han brukade få i dyrare paydirt påsar!
Han åkte tillbaka och köpte några säckar till. Försökte via Wallmart spåra var sanden kom ifrån och på den vägen är det.


Powered by SMFPacks Ads Manager Mod