Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Overseas access?

Startat av Aquatek69, 13 september, 2014, 17:45:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Aquatek69

I work in Nigeria & will be leaving again tomorrow, last time I was there I couldn't access the website, is there a block on viewing from Nigeria??
Regards,
John.
Scandredge.se
Material in motion

johanssonsan

No block John. Can you access other Swedish sites from Nigeria? Have a good trip :D

Aquatek69

Yeah, i could access everything else on the net.... I'm in Paris now & will be in Nigeria tonight so I'll try then :) if it doesn't work i'll be catching up again in 28 days... haha
Cheers,
John.
Scandredge.se
Material in motion

BarbieOnWeed

Jag fick precis sms av John, där han bad mig framföra att sidan är blockerad i Nigeria. Han har testat 3 olika data system och konton, men det går inte.
Alla andra sidor fungerar.
Nåt admin kanske kan luska i? :)

johanssonsan

Får han något felmeddelande ?

BarbieOnWeed

Citat från: johanssonsan skrivet 18 september, 2014, 19:54:32

Det skrev han inget om. Skulle gissa på att han inte får det, annars hade han säkert bett mig skriva det.

Nugget

Citat från: BarbieOnWeed skrivet 18 september, 2014, 20:14:31
Citat från: johanssonsan skrivet 18 september, 2014, 19:54:32

Det skrev han inget om. Skulle gissa på att han inte får det, annars hade han säkert bett mig skriva det.

Om han kollar vilken IP-adress han har så kan jag kolla om det är Guldforum som blockerar.

/Nugget (Admin)
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

BarbieOnWeed

Den försöker komma till guldforum, men blir timed out då den inte lyckas. Ip adressen nu är: 41.206,11.4 det är från hans ipad så ip kan ändra sig till nästa gång
Han testade även sin iphone och får timed out där också. Så nu har han testat 4 olika system för att ta sig in utan framgång. Därav att han misstänker att det måste vara nån form av blockering för requests från Nigeria.

Guldbob

Jag tror det kan vara rätt. Servern ligger i troligen på en ip som kan vara blockad.
Han får prova med att köra någon proxyvariant eller vpn.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

BarbieOnWeed

Citat från: Guldbob skrivet 19 september, 2014, 08:55:55
Jag tror det kan vara rätt. Servern ligger i troligen på en ip som kan vara blockad.
Han får prova med att köra någon proxyvariant eller vpn.

Proxy??? Vpn??? :)

iller

Om han får timeout så är det nog att uppkopplingen är för kass låter det som. Fast han får ju kontakt med andra siter.. hmm

iller

Googlade lite, det kan vara så att all inbound trafik från nigeria är blockad pga nigeriansk spam :P