Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Fråga ang. maskin

Startat av Fundersam, 29 oktober, 2017, 18:06:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fundersam

Hej!

Jag är total novis på det här med guldgrävning. Anledningen till att jag skriver här är att jag har en fråga kring huruvida jag eventuellt kan ha sprungit på en "guldbäck". Jag fann nämligen en kedjegrävare vid en bäck mitt ute i skogen (nära en sjö). Jag lade upp bilden av maskinen på facebook i en grupp för övergivna saker och undrade vad det var. Då svarade en person att den kunde ha att göra med guldgrävning.

Jag är därför nyfiken på er syn på detta. Är maskinen kanske avsedd för guldsökande. Kan det ha vaskats guld på platsen, och är det eventuellt en bra idé att själv försöka vaska lite där?




johanssonsan

Tycker mer att det ser ut som ett mudderverk. Används i så fall för att gräva/rensa kanaler i lösmassor. Finns kanaler i anslutning till sjön?

Magnetit

Den där går att bygga om till något roligt😍😍😍😍👆👍👍
Gräver med det som finns tillgängligt för stunden 😉

Fundersam

Hej!

Tack för svar! Inte kanaler såvitt jag vet, men däremot bäckar... Maskinen står intill bäcken på bilden...


Gruvfogden

Ingen direkt ovanlig sak. Används fortfarande fast i modern version.
Användes för dikning, dränering och rensning av vattendrag.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

BASSO

Svarar som flera innan mig. Den här inget med guldgrävning att göra utan är en maskin för utdikning och upprensning av bäckar.
OM det skulle ha med guld att göra skulle den kunna gräva djupare, större motor och betydligt robustare skopor
Mvh Basso
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...