På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!
Citat från: johanssonsan skrivet 04 maj, 2022, 19:35:11Snyggt. Prydligt. Har du tillverkat bordet själv?Nej det är köpt för många års sedan men det är en av mina bästa grejer för att köra finguld i fördelen med bordet är att du alltid ser vad du håller på med även om vattnet är skitigt.![]()
Citat från: Osmiridium skrivet 04 maj, 2022, 14:53:36Jag har skaffat mig en ny pryl för att "ta itu" med större stenar som är svåra att flytta på![]()
[mmg]1233[/mmg]
Dessa stenspräckare från amazon samt borrhammare gör att man kan spräcka väldigt stora stenar i mindre och hanterbara bitar. Det är rena magin, man borrar först ett par hål och slår sedan lite nätt med en hammare på toppen av kilarna så spricker stenen. Har någon här några bra erfarenheter från dessa att dela med sig av?det där är bra grejer att ha
.
PS @Nugget jag försökte lägga till bilden som attachment men fick en hel skärm av röd error text, men det funkade att lägga upp den i multimedia istället![]()
Citat från: rainman1618 skrivet 28 april, 2022, 20:01:11härigt borax, hoppas du fick lite guld..Vet inte än ska kolla under dagen på miller tablet tar med mig kameran så kanske det blir en kortfilm.//borax
Citat från: borax skrivet 28 april, 2022, 16:06:00Hej!lägger upp en länk/film från dagens latprospektering med Vera å Mopedbilen inget ljud på filmen det båste i micken så jag fick ta bort det. I slutet av filmen så krossa jag stenarna som som gav utslag på metall. //boraxhärigt borax, hoppas du fick lite guld..
https://rumble.com/v12ruq7-lat-prospektering-28-april-2022.html
Sidan skapades på 0.181 sekunder med 31 databasfrågor.