Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Senaste inlägg

Ditt och Datt / Re: Borax Skogsäventyr och Pro...
Senaste inlägg av borax - 05 maj, 2022, 08:32:31
Citat från: johanssonsan skrivet 04 maj, 2022, 19:35:11Snyggt. Prydligt. Har du tillverkat bordet själv? 8)
Nej det är köpt för många års sedan men det är en av mina bästa grejer för att köra finguld i fördelen med bordet är att du alltid ser vad du håller på med även om vattnet är skitigt.
Senaste inlägg av johanssonsan - 04 maj, 2022, 19:35:11
Snyggt. Prydligt. Har du tillverkat bordet själv? 8)
Fungerande manicker / Re: Stenarna kommer inte att h...
Senaste inlägg av borax - 04 maj, 2022, 19:03:39
Citat från: Osmiridium skrivet 04 maj, 2022, 14:53:36Jag har skaffat mig en ny pryl för att "ta itu" med större stenar som är svåra att flytta på  C:-)

[mmg]1233[/mmg]

Dessa stenspräckare från amazon samt borrhammare gör att man kan spräcka väldigt stora stenar i mindre och hanterbara bitar. Det är rena magin, man borrar först ett par hål och slår sedan lite nätt med en hammare på toppen av kilarna så spricker stenen. Har någon här några bra erfarenheter från dessa att dela med sig av?  8) det där är bra grejer att ha :D.

PS @Nugget jag försökte lägga till bilden som attachment men fick en hel skärm av röd error text, men det funkade att lägga upp den i multimedia istället  :o
Fungerande manicker / Stenarna kommer inte att ha en...
Senaste inlägg av Osmiridium - 04 maj, 2022, 14:53:36
Jag har skaffat mig en ny pryl för att "ta itu" med större stenar som är svåra att flytta på  C:-)

[mmg]1233[/mmg]

Dessa stenspräckare från amazon samt borrhammare gör att man kan spräcka väldigt stora stenar i mindre och hanterbara bitar. Det är rena magin, man borrar först ett par hål och slår sedan lite nätt med en hammare på toppen av kilarna så spricker stenen. Har någon här några bra erfarenheter från dessa att dela med sig av?  8)

PS @Nugget jag försökte lägga till bilden som attachment men fick en hel skärm av röd error text, men det funkade att lägga upp den i multimedia istället  :o
Senaste inlägg av borax - 04 maj, 2022, 13:22:25
Nu kommer länken/filmsnutten på körningen av krosset på Miller tablet från den 28 april dessvärre bara kopparkis den här gången. //borax
https://rumble.com/v13hjmv-krosset-frn-28-april.html
Fungerande manicker / Mike Pung om Gold Cube.
Senaste inlägg av johanssonsan - 30 april, 2022, 07:08:35
Mike Pung om Gold Cube på USA mässa.
Senaste inlägg av borax - 29 april, 2022, 08:20:21
Citat från: rainman1618 skrivet 28 april, 2022, 20:01:11härigt borax, hoppas du fick lite guld..

Vet inte än ska kolla under dagen på miller tablet tar med mig kameran så kanske det blir en kortfilm.//borax
Senaste inlägg av rainman1618 - 28 april, 2022, 20:01:11
Citat från: borax skrivet 28 april, 2022, 16:06:00Hej!lägger upp en länk/film från dagens latprospektering med Vera å Mopedbilen inget ljud på filmen det båste i micken så jag fick ta bort det. I slutet av filmen så krossa jag stenarna som som gav utslag på metall. //borax
https://rumble.com/v12ruq7-lat-prospektering-28-april-2022.html
härigt borax, hoppas du fick lite guld..
Senaste inlägg av borax - 28 april, 2022, 16:06:00
Hej!lägger upp en länk/film från dagens latprospektering med Vera å Mopedbilen inget ljud på filmen det båste i micken så jag fick ta bort det. I slutet av filmen så krossa jag stenarna som som gav utslag på metall. //borax
https://rumble.com/v12ruq7-lat-prospektering-28-april-2022.html
YouTube, TV o Film / Re: Hej på er.Jag lägger upp e...
Senaste inlägg av Osmiridium - 28 april, 2022, 12:07:47
Kör hårt, hoppas du hittar en guldåder  ;D