Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Beställde Mellan Highbanker från Amneröd Goldprospecting

Startat av vaskaholic, 05 februari, 2017, 14:01:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kungen

Vill minnas att guldBob köpte upp hela Julas lager . Kolla på paydirt.se

vaskaholic

Testade 11 graders lutning kanske något sned men den byter ju matrial. Nästa test blir 9 grader.

Skitvaskning på er.

vaskaholic

Funderar på biltemas lilla  bensin drivna vattenpump den väger inte mycket och ger 233/min visst den stora ger mer men väger 25 kilo och då jag till 99% är själv så blir det svårt att bära den.
Skitvaskning på er.

vaskaholic

Det blev den lilla GP 15 den lär väl gå ihjäl då det inte blir nåt prat om inkörning utan den får gå på fullt direkt 8) men lätt är den. Tänker bygga om den så jag kan köra den med trycktank istället.
Skitvaskning på er.

vaskaholic

Så jo då jag hade ju slang hemma tänkte jag igår på biltema. Glad i hågen fyller på olja i pumpen ja det gick ju sådär olja överallt jaja lasta allt och sen iväg kommer fram har problem att få dit slangen på sugsilen men det går efter mycket j*vla om och men fast jag får inte på slangen på pumpen :'(

Fy s*tan vad sur jag blir på mig själv varför inte köpa slangen på biltema nu vet jag iofs inte hur den är  får ta mig till ö&b imorgon.

Nu tar jag en eller flera smörgåsar för att försöka förstå mig på min egen dumhet.
Skitvaskning på er.

Nugget

Citat från: vaskaholic skrivet 25 februari, 2017, 18:14:27
Så jo då jag hade ju slang hemma tänkte jag igår på biltema. Glad i hågen fyller på olja i pumpen ja det gick ju sådär olja överallt jaja lasta allt och sen iväg kommer fram har problem att få dit slangen på sugsilen men det går efter mycket j*vla om och men fast jag får inte på slangen på pumpen :'(

Fy s*tan vad sur jag blir på mig själv varför inte köpa slangen på biltema nu vet jag iofs inte hur den är  får ta mig till ö&b imorgon.

Nu tar jag en eller flera smörgåsar för att försöka förstå mig på min egen dumhet.

Skam den som ger sig!!!!
Lycka till nästa gång  ;D

Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

vaskaholic

Citat från: Nugget skrivet 26 februari, 2017, 10:47:43
Skam den som ger sig!!!!
Lycka till nästa gång  ;D

Jag ger mig inte jula hade slang kanske jag skulle köpt platt slang jag är inte så insatt.

Ut till en jättesmal bäck bara för att testa lite innan mörkret la sig.

Skitvaskning på er.

GuldUgglan

Enda fördelen med platt slang är att den är lättransporterad.
Annars bara nackdelar.

Har du klent med vattentillförsel (mindre pump) är varenda liten krök i slangen betydelsefull och där tappar en platt slang massor.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

vaskaholic

Jag lyckades inte räta ut hela slangen enda som hände var större cirklar på slutet lyckades även bryta av en bit i mitt försök att räta ut den.

Tips på räta ut den utan att bryta av den.
Skitvaskning på er.

HANNU

Citat från: GuldUgglan skrivet 26 februari, 2017, 21:56:30
Annars bara nackdelar.

Har du klent med vattentillförsel (mindre pump) är varenda liten krök i slangen betydelsefull och där tappar en platt slang massor.
Har inga problem med avtappningsslangen.
Kanske för att jag har pump som är anpassat till slangen. Dessutom slipper jag klokopplingar som finns på brandslangar som jag antar att du syftar till.
Brandslangen behöver även en torktorn som på brandstationen.

Lånar min ide från en annan tråd
Jag har kapat mina flatslangar, eller avtappningslang som det nog heter. Har 10, 15 och 25 meters rullar. Blir lätt att kunna dra dom rakt. Närmast rännan har ja en 10 meters spiralslang som gör att jag enkelt kan flytta på rännan med 10 meters radie.
Sugslangen kan gärna vara flexibel också.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

GuldUgglan

Citat från: HANNU skrivet 27 februari, 2017, 09:21:30
Citat från: GuldUgglan skrivet 26 februari, 2017, 21:56:30
Annars bara nackdelar.

Har inga problem med avtappningsslangen.
Kanske för att jag har pump som är anpassat till slangen. Dessutom slipper jag klokopplingar som finns på brandslangar som jag antar att du syftar till.
Brandslangen behöver även en torktorn som på brandstationen.

Lånar min ide från en annan tråd
Jag har kapat mina flatslangar, eller avtappningslang som det nog heter. Har 10, 15 och 25 meters rullar. Blir lätt att kunna dra dom rakt. Närmast rännan har ja en 10 meters spiralslang som gör att jag enkelt kan flytta på rännan med 10 meters radie.
Sugslangen kan gärna vara flexibel också.

Torktorn på brandstatiomen behövs inte nuförtiden.
Alla slangar är gummerade på insidan, inga tygslangar som förr.
Jag tänkte inte på någon speciell slang annars, brandslang är ju också flatrullad förresten.
Brandslang funkar fint men är tung. Jag använder visserligen det till alla motorpumpar.

Kan man använda en slang som håller sig rund, som en typ mjuk sugslang gör så är det ju bäst, men långa längder är ju svårt att ha..
Till elpumparna har jag det.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

Husbonden

Sätt en meter spiralslang från hb som du kopplar fast flatslangen i sen har du inga problem med veck.

vaskaholic

Citat från: Husbonden skrivet 04 mars, 2017, 18:44:35
Sätt en meter spiralslang från hb som du kopplar fast flatslangen i sen har du inga problem med veck.
Tack för tipset det ska jag göra fast man måste väl ha en koppling imellan.

Beställde även Gorilla lim från nån sida för att jag är dum i huvudet och ställde allt på flaket inklusive mattor så allt var fryst när vi kom hem så limmningen gick upp lite grann nån några mm på ett par ställen i hörnen när jag våldade ut mattorna.

Jaja man lär sig.......ibland. Kanske eller inte vad blir nästa misstag
Skitvaskning på er.