Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

US Prospector G-1 Concentrator

Startat av johanssonsan, 03 mars, 2009, 12:07:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

LazzeLazer

mmmm, jag är tyvärr beredd att tro dig EU. Fast det tar emot förståss  8-)

Men jag tror  att det går att fånga det mesta ner till en viss nivå, men nu pratar vi så klart optimering igen. Att fånga de där mista guldpartiklarna som är i stort sett i suspension är nog nästan omöjligt. I vart fall i samma Mojäng som ska ta grovt, litet och ännu mindre guld.

Altså lägger man sig i ett intervall och tar allt ner till en viss storlek.  Jag tycker personligen inte heller om att det rullar stora bumlingar nedför rännan. även om dom dunsar ur i grizzlyn så KAN dom få hela skiten att skaka så att guld hoppar ur fällorna.

Som sagt: den som har vaskat igen mest material när dagen är slut vinner....förutsatt att man fångar guldet också  ;)
Lazze

johanssonsan

Något i den här stilen - släpper igenom smått och bumlingarna halkar av.

soggybottom

Då är vi fler! Har abbonerat stället den helgen.Hoppas vi får fint väder :) Guld finns till alla!Mvh soggy

soggybottom

Mitt förra inlägg var riktat till lasse lazer... Kom lite fel.. :oops:

Eucitzen

Ha, en som kommit till vettet! LOL :lol:

Johansson, fin mojäng. Fundera i trakterna med en över, under ränna som vissa dredgar har.
Kolla in Honcoops trä highbanker.
http://www.honcoophighbanker.com/swedish/woodhb.php

Kräver mer vatten, men är närmare vad du vill ha. Tar stort och smått på det viset, i alla fall relativt bra. ;)

Hmm... Säger emot mig själv! Ha! Men, men kanske kan vara av intresse? ;)
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.