Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Goldhog mattor

Startat av Pappagoran, 10 maj, 2013, 19:52:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

iller

Innan man gör nånting med gold hog's mattor bör man kolla igenom i stort sett alla deras typ 90 filmer :P (ok vissa går att skippa är typ bara 5 som är av de viktigare men finns många tips där bland deras filmer)

johanssonsan

Citat från: iller skrivet 16 oktober, 2013, 09:11:23
Innan man gör nånting med gold hog's mattor bör man kolla igenom i stort sett alla deras typ 90 filmer :P (ok vissa går att skippa är typ bara 5 som är av de viktigare men finns många tips där bland deras filmer)

Tacksam om du lägger upp länkar till de 5 viktigaste filmerna så kan vi vänta med att se de 85 andra.


GuldDan

Den här är suveränt bra också, förklarar ingående hur rännorna fungerar goldhogmattor vs räfflor mm

Gold Hog Mining and Prospecting School - Lesson 1

newstream

Ju mer man tittar och lär sig om goldhog mattorna, verkar det som att spagettimattan jag beställde kommer att få användas som vanlig matta i stället   :)

Det jag nu är intresserad av är vad det är för ca pris på dom eftersom jag inte hittar
det nånstans.
Spade, ett undervärderat redskap.

goldrush

Jag använder dessa med kanon resultat . Fogden säljer dessa på forumet

Dejamm

Citat från: newstream_6 skrivet 03 januari, 2014, 14:30:50
Ju mer man tittar och lär sig om goldhog mattorna, verkar det som att spagettimattan jag beställde kommer att få användas som vanlig matta i stället   :)

Det jag nu är intresserad av är vad det är för ca pris på dom eftersom jag inte hittar
det nånstans.

Om jag minns rätt kostar de 450 - 500:-. Tror de är 90cm långa men det är jag inte säker på.

Infaustus

#20
91cm långa är dom.och pris är jag inte heltsäker på nu men här i Sverige 350-400kr men Fogden kan berätta eller nån annan som köpt,kanske Sudde eller Pappagoran.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Go big or go home.

Pappagoran

Citat från: Infaustus skrivet 03 januari, 2014, 17:52:39
91cm långa är dom.och pris är jag inte heltsäker på nu men här i Sverige 350-400kr men Fogden kan berätta eller nån annan som köpt,kanske Sudde eller Pappagoran.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Pappagoran säger att det är värt pengarna. Sudde då han kört min ränna säger nog också att det är värt pengarna. Infa har helt rätt i att dom är 91 cm långa men glömde säga att dom även är ca 15 cm breda. En längd hos Fogden kostade förra sommaren 400 Kr. Hur dyrt det blir beror helt på hur lång och bred du har tänkt att din ränna ska bli! SJälv är jag helt nöjd med min ränna som är drygt 20 cm bred. Även om Goldhoggen låter dyr så blir den ganska billig då du behöver ingenting annat!



I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

goldrush

här har du bygge på min ränna med hog matta

nu tyvärr såld till basso


men skall bygga en ny


http://www.guldforum.se/forum/manicker/vattenflode-i-rannan-(bygge-av-min-highbanker)/


kan bygga fler

newstream

Citat från: goldrush skrivet 03 januari, 2014, 15:47:08
Jag använder dessa med kanon resultat . Fogden säljer dessa på forumet

Vart på forumet om jag får fråga, hittar det inte  :o
Menar du Prospecting Sweden? (uträttar underhåll)
Eller ska jag skicka ett PM till Fogden.

Mvh  Peter.
Spade, ett undervärderat redskap.

Pappagoran

Citat från: newstream_6 skrivet 03 januari, 2014, 21:53:37
Citat från: goldrush skrivet 03 januari, 2014, 15:47:08
Jag använder dessa med kanon resultat . Fogden säljer dessa på forumet

Vart på forumet om jag får fråga, hittar det inte  :o
Menar du Prospecting Sweden? (uträttar underhåll)
Eller ska jag skicka ett PM till Fogden.

Mvh  Peter.

Ett PM är mitt bästa förslag!
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

HANNU

 :P Har köpt åtta plattor som nu har anlänt till min vän i Florida. Han är där och har köpt  femtontal amerikanare som anländer till Sverige i april med mina mattor på baksätet på nån av dom. Kan då i Ädelfors växla mellan mossan och GoldHog, eller båda på samtidigt om hon vill köra med egen ränna.
Stå på dig, annars gör nån annan det.