Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Överföring mellan baljorna

Startat av johanssonsan, 16 december, 2017, 13:17:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

johanssonsan

Istället för att göra genomföringar i baljorna. Går även bra med slang.

https://youtu.be/zvbreawuD64

GuldUgglan

#1
Smart.. fattas bara någon typ av filter system eller liknande så inte lättflyktigt slam passerar mellan baljorna. Det skulle ju vara kanonbra. ;) Borde ju inte vara så svårt att konstruera. Det som syns på filmen är ju kanske redan det ett bra hinder för slammet...?

Borde testas lite bättre... ;D

Sysslar ju med vattenrening på jobbet så, nått smart borde man ju komma på. Det används ju vissa kemikalier för att sänka pH i vattnet för att partiklar ska vara lättare att filtrera bort. Kanske nått sånt kan va bra..
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

gangsing finne

Om man kör koncentrat tex 10liter .så tror jag att det räcker om man har pumpen i balja två ,plus dra nylonstrumpa över pumpen.
vaska stället först innan du gräver

Magnetit

Smidigt👍
Att jag inte tänkte på att göra så innan jag började borra hål i mina baljor och kladda som en tok med tätmassa😂👍

Tar det nästa gång 😉👌
Gräver med det som finns tillgängligt för stunden 😉

johanssonsan

Citat från: GuldUgglan skrivet 16 december, 2017, 15:08:06
Smart.. fattas bara någon typ av filter system eller liknande så inte lättflyktigt slam passerar mellan baljorna. Det skulle ju vara kanonbra. ;) Borde ju inte vara så svårt att konstruera. Det som syns på filmen är ju kanske redan det ett bra hinder för slammet...?

Borde testas lite bättre... ;D

Sysslar ju med vattenrening på jobbet så, nått smart borde man ju komma på. Det används ju vissa kemikalier för att sänka pH i vattnet för att partiklar ska vara lättare att filtrera bort. Kanske nått sånt kan va bra..

Jag tog en ståltråd och vek till som passade tvärs över baljan. Satte myggnät över tråden. Funkar bra.

Adde Stensfors

Det går att använda flera baljor ev. avdela en större balja i t.ex 3 delar, typ trekammarbrun, fungerar ypperligt, fråga mig :-)