Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

FlowPan från Gold Hog

Startat av johanssonsan, 16 november, 2017, 08:06:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

johanssonsan

Ny panna från Gold Hog. Flow Pan i byggsats med en bit matta.

https://youtu.be/3QflrVorsGg

Adde Stensfors

Den blir svår att kopiera  ;)
... alla hemmapulares dröm...

HANNU

Citat från: Adde Stensfors skrivet 16 november, 2017, 08:37:43
Den blir svår att kopiera  ;)
... alla hemmapulares dröm...
Kommer aldrig att kopiera.
Löjligt pryl.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

gangsing finne

Jag tycker det ser ut som deras snabbpanna är bättre .dvs =samma sak fast snabbare .
vaska stället först innan du gräver

HANNU

#4
Citat från: gangsing finne skrivet 16 november, 2017, 14:14:41
Jag tycker det ser ut som deras snabbpanna är bättre .dvs =samma sak fast snabbare .
Fel, är inte alls samma, förutom materialet.
Förstår att dom försöker hitta på ett nytt grej. I denna fastnar inte stenarna på pinnar, eftersom det inte finns några, som det gör på HogPan.
Tillvekade en likt HogPan och det var inte bra, därför ersatt jag pinnarna med perforerat plåt, som stenarna inte fastnar i.
Desutom tar HogPan/snapvaskooli mycket mera material.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

piggis

Hannu  blir det någon vaskooli  till mig?hinner du bygga?
Magnus

Skickat från min SM-G870F via Tapatalk


HANNU

Citat från: piggis skrivet 17 november, 2017, 12:12:21
Hannu  blir det någon vaskooli  till mig?hinner du bygga?
Magnus

Skickat från min SM-G870F via Tapatalk
Blir till vårmötet.
Var nog flera som ville ha.
Om så skicka PM
Stå på dig, annars gör nån annan det.

goldrush

hahahahahaha

hur mycket guld förlorar man på den mackapär?

nästan som att spola en highbanker med högtryckstvätt och hoppas på att nått sitter kvar

maxibazze (Max)

Citat från: goldrush skrivet 19 november, 2017, 21:08:09
hahahahahaha

hur mycket guld förlorar man på den mackapär?

nästan som att spola en highbanker med högtryckstvätt och hoppas på att nått sitter kvar

Håller med, såg den igår och blev häpen. Om man vill vaska på tio sekunder så kan man ju ta sin vanliga panna, skaka ordentligt så guldet kommer till botten, sen dra av det mesta gruset ur pannan. Men allt går att sälja  ;)
______ _          _          ______
|   ___   |         | |          |         \
|_____| |_____| |_____ |_____/

Guldbob

Lite tveksam om jag kommer skapa något liknande, förvånad om den inte tappar guld. Jag har ju Pyramid den fungerar som Hogpan men bättre. Får kika på och prova den vid nästa tur till USA i vår.
Man skall aldrig säga aldrig, kolla hur väl Gold Claw och Dream mat fungerar. Jag var tveksam men både Dream mat och Gold Claw har visat sig vara suveräna. Så...
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

johanssonsan

En fördel är att man kan knö ner pannan i ryggsäcken. Men å andra sidan hänger den även bra monterad utanpå ryggsäcken.
En stor nackdel tycker jag är monteringen med lösa skruvar och vingmuttrar. Lösa delar försvinner allt för lätt och då blir det inte lika roligt. Märk att man behöver även en panna för finvaskningen.
https://youtu.be/_nqoyBWKofw

HANNU

Citat från: Guldbob skrivet 21 november, 2017, 14:31:03
Lite tveksam om jag kommer skapa något liknande, förvånad om den inte tappar guld. Jag har ju Pyramid den fungerar som Hogpan men bättre. Får kika på och prova den vid nästa tur till USA i vår.
Man skall aldrig säga aldrig, kolla hur väl Gold Claw och Dream mat fungerar. Jag var tveksam men både Dream mat och Gold Claw har visat sig vara suveräna. Så...
Inte samma den heller. Och framförallt inte bättre.  :P
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Mrhex

Ok jag kan börja med att helt förstöra min trovärdiget. jag borde egentligen inte yttra mig då jag är fullkomligt nollad vad gäller erfarenhet.

Jag har ungefär sedan 2001- varit så otroligt påvippen att börja vaska guld på hobbynivå flera gånger, men prioriterat andra intressen. Men jag har hela tiden följt trender och utveckling.
När jag såg hur bäckrännorna kom på bred front, och highbankers började bli mer prisvärda och mattor utvecklades, så blev jag grymt sugen.
Så kan jag ju konstatera att vaskpannorna har varit likadan ungefär i 100-200 år, förutom räffling.

Jag tycker att det är lite intressant i allafall.

När HogPan kom så tyckte jag först den såg lite intressant ut, för att snabbare få ett koncentrat. Jag till och med hade den i kundvagnen ett par gånger. Men över 300$ med frakt var omitiverat. en LÖKKORG för 19,90kr från biltema gör samma sak...nästan. Och det fanns hela highbanker kit inte för långt i från det priset.

När jag såg den första introduktionsvideon på Flow Pan så blev jag först lite skeptiskt, jag tittade på ett par videos till det skickades ut några review exempel av den. Med goda recensioner. Och slutligen för en månad sedan, videon om fine gold.
De fångar verkligen riktigt fint guld och tömmer en stor hink på kort tid.
https://www.youtube.com/watch?v=0yC373Ubo5s&t=768s

Blir man less på det tekniska pratet, så spola fram.

Precis som någon annan skrev så reagerade jag med på de lösa skruvarna.
Dels risken att tappa bort något. Men sedan så har jag på känn att dom kommer vilja "rilla" upp sig och man konstant får efterdra dom. Går ju offra en droppe blå loctite per skruv iofs.

Jag beställde en för några veckor sedan iallafall. jag får skriva en recension utifrån ett nybörjar perspektiv kanske ^^