Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

chili

Startat av Verktygsmakaren Sven, 26 juli, 2017, 09:53:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Verktygsmakaren Sven

Hej finns det någon på forumet som har fröer till  cherry pepper     sweat / hot

//sven
Lättjan är uppfinningarnas moder/
Ingenting är omöjligt det Omöjliga tar bara lite längre tid

horrortool

Hej,

jag kollade på jalapeno.nu en Svensk site. Jag hittade inte exakt det namnet cherry där men det finns några chillis som per definitionen är att betrakta som cherry enligt definitionen här: "Cherry används som beteckning för chilefrukter med globform" http://www.chilepeppar.com/chilepepparsorter/item/1-chilepeppar/16-cherry

Jag har länge funderat på att plantera chillis för det verkar vara spännande och nerdigt!  :) Jag har dock ännu inte köpt fröer men hustrun köpte en chilli planta som inte hade något namn. Den första mogna frukten har nu förtärts och det visade sig att den var väldigt stark. Det gjorde ont både vid intag och urlastning! I min naivitet så trodde jag inte att man i vanlig blomsterhandel sålde så stark chilli!  :P

vaskaholic

Citat från: Verktygsmakaren Sven skrivet 26 juli, 2017, 09:53:09
Hej finns det någon på forumet som har fröer till  cherry pepper     sweat / hot

//sven
Jag har hot lemon peter pepper carolina reaper och några fler.
Skitvaskning på er.

Verktygsmakaren Sven

Nu har jag hittat de fröerna  jag behövde  och är klar för 2018
Lättjan är uppfinningarnas moder/
Ingenting är omöjligt det Omöjliga tar bara lite längre tid

Verktygsmakaren Sven

I och med att jag gillar att återanvända prylar kom jag på ett perfekt midi växthus   en duschkabin
Lättjan är uppfinningarnas moder/
Ingenting är omöjligt det Omöjliga tar bara lite längre tid

Glimmer

Gillar kreativa idéer 👍 /Glimmer

Skickat från min C6603 via Tapatalk


BASSO

Vad hette goggemojet du skulle fylla chilisarna med Sven?
Du tipsade mig om detta i Ädelfors, men namnet på maträtten försvann till fel ställe i min hjärna >:D
Mvh Basso
Guld finns överallt det gäller bara att hitta det...

Verktygsmakaren Sven

Söker man efter labneh bollar   så hittar du många recept
Det jag gjorde var att ta naturell youghurt i mixern o mixa tillsammans med chili pressad citron o lite salt.
Sedan låta det hänga i en bomullsväv i kylskåpet
Och rinna av sig i ca 2dygn. 
Sen gör man bollar och lägger i olja
Eller som jag ska lägga det i  chilifrukter
Lättjan är uppfinningarnas moder/
Ingenting är omöjligt det Omöjliga tar bara lite längre tid