Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Våren 2018

Startat av gangsing finne, 01 mars, 2018, 12:09:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gangsing finne

...prognosen för torsdagen 10.5 ....stor tumme :)
vaska stället först innan du gräver

GuldUgglan

Jupp jupp nu kommer värmen hit till norr  :)
Behövs efter dagens snöväder.  Kändes nästan som att det gick åt gel håll ett tag där, men nu ska det väl vända!
8)
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

thymalus

Hello allihopa, är också ny i sammanhanget, vart ute och kollat lite, utgår ifrån Vindeln västerbotten, har läst lite och isälvsavlagringar nämner ni, hittade ganska många sådana i närheten, ska man hålla sig till rinnande vatten då man provar eller finns det något annat man ska ha i åtanke! Tar vänligen emot tips om ni orkar kolla runt lite på kartan runt Vindeln, har lärt mig att ska man ha fisk på okända platser så lyssnar man på gamla rävar och fiskare som är kloka!

Skickar med en lite bild på ett ställe som jag hittade innan vårfloden i älven =D


vedboden

välkommen i gänget o lycka till.   pelle vedboden sgf 3 finland

iller

Citat från: thymalus skrivet 08 maj, 2018, 11:39:05
Hello allihopa, är också ny i sammanhanget, vart ute och kollat lite, utgår ifrån Vindeln västerbotten, har läst lite och isälvsavlagringar nämner ni, hittade ganska många sådana i närheten, ska man hålla sig till rinnande vatten då man provar eller finns det något annat man ska ha i åtanke! Tar vänligen emot tips om ni orkar kolla runt lite på kartan runt Vindeln, har lärt mig att ska man ha fisk på okända platser så lyssnar man på gamla rävar och fiskare som är kloka!

Skickar med en lite bild på ett ställe som jag hittade innan vårfloden i älven =D

Vart i västerbotten håller du till? Jag är i skellefteå och dan är från piteå, kan vara kul om man är lite fler när man är ute :) Kommer iofs åka till finland den 15'e juni men en månad har man på sig att vaska nu med andra ord :D