Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Våren är här och snart dags att tummla runt

Startat av Pappagoran, 29 mars, 2016, 18:07:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Lite märkligt är det. I höstas när man gick i ide känndes det som man hade hur mycket tid som helst. Nu med det
fina vädret och bara en månad kvar till Majmötet känns det som man ligger efter med det man tänkt.
Så istället för att ligga efter är det väl dags att ligga i så nu presenterar jag JPG. Med Le Trapp och med en
smalare och längre ränna. Le trappen kräver vatten så det behövs nog bensinpumpen till den. Den andra är smalare
och längre och ska klara sig med en 12-voltare.







https://youtu.be/tcqS3DHecBY
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

GuldUgglan

#1
Tror du le trapen skulle funka med två jula pumpar? Eller kräver den ännu mer?

Funkar det bra utan uppsamlare under innan rännan?
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

iller


GuldUgglan

Min trommel får nog en del likheter.

Ett tips..
Jag kommer att kunna sätta benen framåt-bakåt för att kunna bära hela makapären som en bår. På två man bär man en rätt tung bår rätt komfortabelt nån kilometer. Enkelt för dig @Pappagoran att sätta liggande hylsor för den saken. Lagom bredd mellan handtagen sen så man ryms emellan med kroppen. Man kan använda remmar runt axlarna som hjälp också.
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

vaskaholic

Ser bra ut.Tycker jag känner igen 4 ben stämmer det?
Skitvaskning på er.

Pappagoran

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Pappagoran

Citat från: GuldUgglan skrivet 29 mars, 2016, 20:52:16
Min trommel får nog en del likheter.

Ett tips..
Jag kommer att kunna sätta benen framåt-bakåt för att kunna bära hela makapären som en bår. På två man bär man en rätt tung bår rätt komfortabelt nån kilometer. Enkelt för dig @Pappagoran att sätta liggande hylsor för den saken. Lagom bredd mellan handtagen sen så man ryms emellan med kroppen. Man kan använda remmar runt axlarna som hjälp också.

Jag förstår helt hur du menar. Men jag kommer inte att hyra in en gubbe för att gå och bära runt den :)
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

HANNU

Men kan du ensam mata Grus Pelle JR. Är rädd för att den kan bli hungrig med för lite att äta  ;)
Guldigt färg, snyggt.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Sudde(Stefan)

Vi kan ju tummla runt tillsammans denna säsong !! Oj.... Det där lät fel  :-X
Framåt framåt och.....ner.