Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Vortex Dream Mat

Startat av johanssonsan, 14 mars, 2016, 15:44:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HANNU

Citat från: soxten skrivet 23 augusti, 2017, 09:21:49
Citat från: Guldbob skrivet 23 augusti, 2017, 09:05:48
Har i mitt labb provat nästan alla av de mattor som finns på marknaden, kan bara konstatera att rätt inställt så slår Dream mat samtliga på vårt svenska guld och pickers,  nej, mattan täpper inte igen sig. Kommer att till vårvintern lägga ut alla mina testresultat på webben.
Visst alla mattor fångar guld bättre eller sämre.
På grund av detta kommer Dream matt att licenstillverkas i Sverige i vinter och priset således sänkas.

Hade nog inte förväntat mig ett annat inlägg från dig här ovan mr Guldbob.
(inget illa menat!)

Jag är fortfarande övertygad om att miners moss och olika sträckmetaller i en ränna är bästa lösningen.
Och längre rännor.
Siktningen och flödet är väldigt viktiga faktorer.

Sen är frågan vad rännor och mattor används till, cleanup eller dredge,highbanker eller vanlig ränna i ån med naturligt flöde.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nackdelen med mossan är stora mängder koncertat.p
Desto längre ränna, destå mera konsentrat.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Guldbob

Citat från: soxten skrivet 23 augusti, 2017, 09:21:49
Citat från: Guldbob skrivet 23 augusti, 2017, 09:05:48
Har i mitt labb provat nästan alla av de mattor som finns på marknaden, kan bara konstatera att rätt inställt så slår Dream mat samtliga på vårt svenska guld och pickers,  nej, mattan täpper inte igen sig. Kommer att till vårvintern lägga ut alla mina testresultat på webben.
Visst alla mattor fångar guld bättre eller sämre.
På grund av detta kommer Dream matt att licenstillverkas i Sverige i vinter och priset således sänkas.

Hade nog inte förväntat mig ett annat inlägg från dig här ovan mr Guldbob.
(inget illa menat!)

Jag är fortfarande övertygad om att miners moss och olika sträckmetaller i en ränna är bästa lösningen.
Och längre rännor.
Siktningen och flödet är väldigt viktiga faktorer.

Sen är frågan vad rännor och mattor används till, cleanup eller dredge,highbanker eller vanlig ränna i ån med naturligt flöde.




Skickat från min iPhone med Tapatalk

I mina tester ingår även sträckmetall med minersmoss och en smalribbad gummimatta under, det fungerar förvånansvärt bra men har en bit kvar till de bästa, dock är rengöringen ett litet pyssel.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

soxten

Man måste få koncentrat kvar och hellre det än lite koncentrat och mer förlorat guld.

Dream mat sätter i halsen så fort den får se en större mängd svartsand, då klarar inte "snäckan" att sortera och kasta ner det i det lilla hålet.



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Guldbob

Citat från: soxten skrivet 23 augusti, 2017, 10:15:25
Man måste få koncentrat kvar och hellre det än lite koncentrat och mer förlorat guld.

Dream mat sätter i halsen så fort den får se en större mängd svartsand, då klarar inte "snäckan" att sortera och kasta ner det i det lilla hålet.



Skickat från min iPhone med Tapatalk

Har i någon filmsnutt på din körning med Dream matt? Tämligen säker på att det är ett handhavandeproblem.
"Snäckans" mitt är bara en del av fällan, guld fångas runt den och en liten del åker i mitten😀
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

soxten

Finns flera filmer på tuben som visar både svartsands problemet men även hur dåligt den hanterar sten som fastnar i snäckan.

Funktionen av snäckan är att fånga upp och skicka ner i hålet för sortering.
Visst sker en liten del i böjen av snäckan men den är primärt för uppfångning av material.




Skickat från min iPhone med Tapatalk

HANNU

Citat från: soxten skrivet 23 augusti, 2017, 10:15:25
Man måste få koncentrat kvar och hellre det än lite koncentrat och mer förlorat guld.

Dream mat sätter i halsen så fort den får se en större mängd svartsand, då klarar inte "snäckan" att sortera och kasta ner det i det lilla hålet.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Läs gärna där lite längre ner där jag beträttar hur det gick med konserterat som jag körde med Dream mattan.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

johanssonsan

Lagom surrig video om Speed Banker och GoldCube. Skyfflar på rejält i bankern.
https://youtu.be/409MdjmMkio

soxten

Vilket test!!!!! Grymt ju!
Om man kör siktat material....
Kör man riktigt material från ån med olika storlekar på materialet så sätter denna matta i halsen.
Har tittat på flertalet som använt denna typ av matta i år och alla har samma problem, och ingen av dom jag har träffat har varit speciellt imponerad av den då den sätter fast dom större stenarna i snäckans konstruktion.




Skickat från min iPhone med Tapatalk

johanssonsan


HANNU

Hur kan man snacka tretton minuter om en matta. Typiskt amerikanare.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

johanssonsan

Citat från: HANNU skrivet 12 maj, 2018, 11:26:33
Hur kan man snacka tretton minuter om en matta. Typiskt amerikanare.

Han ligger som tur är efter GoldHoggen som gärna kör 20 - 30 minuter och upprepar allt minst 3 gånger.
Härligt att han fortsätter utveckla mönstret på mattan för att optimera fångsten av micro.

soxten

Perfekt matta att ha framför dörren till huset!
Om jag ska nämna något negativt om mattan så är det att den är lite mjuk just när sätter ner foten, skulle vilja ha den lite hårdare så den river av skiten från skorna lite bättre!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

johanssonsan

Citat från: soxten skrivet 12 maj, 2018, 12:36:16
Perfekt matta att ha framför dörren till huset!
Om jag ska nämna något negativt om mattan så är det att den är lite mjuk just när sätter ner foten, skulle vilja ha den lite hårdare så den river av skiten från skorna lite bättre!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Härligt med någon som har erfarenhet av mattan. Vilken matta har du?