Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Vortex Dream Mat

Startat av johanssonsan, 14 mars, 2016, 15:44:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

johanssonsan

HB med Vortex Dream Mat. Någon som har sett fler video med denna matta? Lägg i så fall gärna upp i tråden.
Guldforums egen GuldBob har haft tillfälle att klämma på mattan live in Vegas. Vad tyckte du om mattan?

https://youtu.be/zc1G8JL-Zwk

Guldbob

#1
Var inte så impad av mattan kände lite på den, gjuten i silicon såg inte som om den var någon storsäljare, låg lite undanskuffad i ett hörn.
Troligtvis är den mest avsed för finvaskningsmaskin i slutet av en mellanstor utvinning. Tror den var med som sådan i "yukon gold"
Men det skulle inte förvåna mig om den även kommer att användas som matta vid guldvaskning.
Personligen skulle jag nog hellre lägga pengarna på några GoldHog mattor.
Sett en i Norge på FB som köpt den, vi får vänta och se om han lägger ut lite omdöme.

Nu, efter jag sett filmen så förstår jag varför de använder den vid finvaskningen, den tar ju onekligen Guld. :)
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

johanssonsan

Citat från: Guldbob skrivet 14 mars, 2016, 16:56:32
Var inte så impad av mattan kände lite på den, gjuten i silicon såg inte som om den var någon storsäljare, låg lite undanskuffad i ett hörn.
Troligtvis är den mest avsed för finvaskningsmaskin i slutet av en mellanstor utvinning. Tror den var med som sådan i "yukon gold"
Men det skulle inte förvåna mig om den även kommer att användas som matta vid guldvaskning.
Personligen skulle jag nog hellre lägga pengarna på några GoldHog mattor.
Sett en i Norge på FB som köpt den, vi får vänta och se om han lägger ut lite omdöme.

Nu, efter jag sett filmen så förstår jag varför de använder den vid finvaskningen, den tar ju onekligen Guld. :)

Kan ha varit något i den här stilen som du såg:
https://youtu.be/TTDDPzoRUmo

Guldbob

#3
Näpp, stod Dream mat på den/liten handskriven lapp.
Skall se om jag hittar den på filmen i morgon.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

maxibazze (Max)

Jävlar med guld, 820 spänn i timman, hade skyfflad hela dagen  :o
______ _          _          ______
|   ___   |         | |          |         \
|_____| |_____| |_____ |_____/

johanssonsan


Eucitzen

Jag tycker vortex dream mat är intressant. Får väl se om den slår igenom.. :))
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

Gulingen

Blev tvungen att beställa Dream Mattan tyvärr tar det nästan 1 år tills jag kan prova den så jag hoppas andra som kör den laddar upp filmer!
Det jag sett fram till nu hur den tar micro och minimerar slutarbetet känns dock tryggt!
Jag har hittat det nu skall jag bara få upp det!

HANNU

Citat från: Gulingen skrivet 03 mars, 2017, 15:31:28
Blev tvungen att beställa Dream Mattan tyvärr tar det nästan 1 år tills jag kan prova den så jag hoppas andra som kör den laddar upp filmer!
Det jag sett fram till nu hur den tar micro och minimerar slutarbetet känns dock tryggt!
Bra köp. Jag har och har kört med den.
Dock har jag inte filmat nåt men finns på Tuben.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Gulingen

#9
Ja jag råkade se några filmer på tuben vilket direkt slutade med köp knappen tvivlade inte 1 sec. En genomtänkt matta utan behov av olika typer av mattor för att maximera för olika tillfällen tar micro ruskit bra ser det ut som och är själv tömmande på skit var vad jag direkt reagerade på!
Smart matta helt enkelt!

Jag hade redan beställt men det är roligt att se Hannu vara av ungefär samma åsikt som mig med den mattan! 8)
Jag har hittat det nu skall jag bara få upp det!

Guldbob

#10
Har kört Dream mat och Goldhog hela vintern i olika rännor, även kört en kombination av dessa.
Dream mat fungerar ypperligt, tom. Lägre förluster än jag får med Goldhog på fint och halvgrovt guld.

Vattenflödena skall vara ungefär de samma men dream mat fungerar lite bättre i lägre flöden än Goldhog men i rättvisans namn så finns det Goldhogmattor som inte heller kräver en syndaflod för att funka bra.

Risken att tappa något guld i Dream mat är liten men det finns en chans att tappa nuggets.
Min lösning är Nuggetfälla under gallret, Goldhog i övre delen av rännan och Dream mat i flaren, denna lösning blir det för mig i Triangeln.

Jag tror att Dream mat kommer ta sin plats bland de bättre importerade mattorna under kommande år.
Dream mat är ett nytt tänk och det tar lite tid att sjunka in.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Gulingen

#11
Jag har hittat det nu skall jag bara få upp det!

vaskaholic

Hur bra fungerar dessa mattor i tex guldcuben?
Skitvaskning på er.