Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Ändrar snart utseende....

Startat av Nugget, 14 maj, 2015, 19:41:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BrianIce

Citat från: Nugget skrivet 17 maj, 2015, 13:46:24
Eller vad tror ni om detta tema.
http://smf-media.com/

Den tar väck portalen för dom från mobil och "Boxarna" till vänster om forumet.
Det är detta som får det att se smått ut ändå...

/Nugget

Den är klart bättre ja. Iaf för mobiler och google som kan vara väldigt petig med just mobilvänligheten; inga länkar för nära andra länkar och ingen text som flyter ut utanför skärmen. För att göra det lite extra spännande kollar google på siten med en browser som renderar sidan annorlunda än både chrome mobilt och simulatorn i chrome stationär :(  Man skulle ju kunna tro att ett multinationellt företag i googles storlek skulle klara av att rendera en sida på samma sätt på olika plattformar...

För stationär är jag dock lite tveksam till smf-media. Jag tycker att det ibland kan bli lite väl mycket fokus på mobilen vilket gör att vi som i princip alltid surfar stationärt med en stor skärm inte får den upplevelse vi skulle kunna få. Men det är säkert bara såna som jag som tycker det

/Brian
I lurk, Therefore I am

Nugget

Citat från: BrianIce skrivet 17 maj, 2015, 15:19:48
För stationär är jag dock lite tveksam till smf-media. Jag tycker att det ibland kan bli lite väl mycket fokus på mobilen vilket gör att vi som i princip alltid surfar stationärt med en stor skärm inte får den upplevelse vi skulle kunna få. Men det är säkert bara såna som jag som tycker det

Om jag förstod detta tema rätt så syns det bara för dom minsta enheterna som typ mobil. Och att dom andra ser det som dom alltid sett innan.
Jag ska läsa på mer bara... ;)
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.

Guldbob

#15
Oj då, det var en rejäl förändring på min padda.
jag lyckas inte svara på meddelanden jag fått, den vill bara skapa nytt.
har du någon lösning?
Jag måste hamnat mitt i en test, nu ser det ut som vanligt igen.
Go for Gold
/Guldbob

www.paydirt.se

Nugget

Citat från: Guldbob skrivet 22 maj, 2015, 19:32:46
Oj då, det var en rejäl förändring på min padda.
jag lyckas inte svara på meddelanden jag fått, den vill bara skapa nytt.
har du någon lösning?
Jag måste hamnat mitt i en test, nu ser det ut som vanligt igen.

Nu ska det funka igen.
Bästa hälsningar, Nugget, site Admin.
Alias för huvudansvarig som idag är Dan.