Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Camp Skäggwood

Startat av Gruvfogden, 09 januari, 2015, 20:07:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gruvfogden

Imorgon ringer jag förvaltningsdomstolen i Finland. Är det grönt ljus så lägger vi ut hemsidan.
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Grävmaskinisten

Hoppas allt går eran väg! Hemsidan ser riktigt bra ut!

Skickat från min SM-G388F via Tapatalk

Varför gräver du?? Det retar alltid någon!

Gruvfogden

Redaktör Burman på The Skäggwood Tribune har haft bråda dagar nu.
Mycket har hänt på kort tid. Läs senaste numret här:

http://campskaggwood.hemsida24.se/Homepage/Download-File/f/839258/h/a4066b9ae38e3bcd46d763151c27d729/The+sk%C3%A4ggwood+tribune1%2B2016
"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

Osmiridium

Tack för ett gott skratt, @Gruvfogden , och skål för Skäggwood!

Gruvfogden

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

olauser

Efter lite läsning från skäggwood lär ja nog övertyga dom andra i stugan som ska ha ny panel att ja måste fara till Finland . Måste ju handla på krauta. De bli nog bäst så.... De andra nickar säkert instämmande.[emoji41]


Skickat från min iPhone med Tapatalk

vedboden

#175
du är mycket välkommen upp till skäggwood. mvh pelle vedboden. landsfiskal.

Gruvfogden

Citat från: vedboden skrivet 19 juni, 2016, 20:06:19
du är mycket välkommen upp till skäggwood. mvh pelle vedboden. platsschef
Nu tror jag att Pelle blandar ihop sina ämbeten. På SGF är titeln Platschef rätt. I Skäggwood är titeln Landsfiskal.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

olauser

Kanske vedbonden känner kluven[emoji3]


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Gruvfogden

Nu är vi på väg mot Skäggwood. Pappagoran har haft gasen i botten på Gula Faran i 29 mil så vi är snart uppe i 90 km/h.
Om några timmar stannar vi till i Purnuvaara för att lasta tältet, elverk, några pumpar och diverse utrustning.
Hoppas vi ses där uppe.

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk

"The desire of gold is not for gold. It is for the means of freedom and benefit."

GuldUgglan

Var det inte den här helgen du skulle knacka sten i Purnuvaara.?
Bra för jag blev låst. Kirunafestivalen är nu, så att hitta ersättare för beredskapen är lika svårt som att vaska guld i Sahara..tror jag...
Ibland är det bättre att hålla käften och låta folk tro man är en idiot, än att öppna käften och undanröja alla tvivel.
- En guldgrävare ligger aldrig och sover. Han ligger bara på laddning.

vedboden

hej alla vaskarvänner.fint väder här uppe på skäggwood.allt monterat o klart. dass,bastu,kokplats,brasplats samt linbana med motorvinsch för utrustningen upp o ner.  slut på bärandet med grejor. flera korn 1.5 mm funna i första vaskningen.mvh pelle vedboden  (landsfiskal)

iller

Citat från: vedboden skrivet 03 juli, 2016, 09:36:03
hej alla vaskarvänner.fint väder här uppe på skäggwood.allt monterat o klart. dass,bastu,kokplats,brasplats samt linbana med motorvinsch för utrustningen upp o ner.  slut på bärandet med grejor. flera korn 1.5 mm funna i första vaskningen.mvh pelle vedboden  (landsfiskal)

Kommer efter den 17e!!!!!