Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

MAJ träff , Guldforum.se

Startat av ultralasse (Lars Langö ), 19 januari, 2014, 08:39:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ultralasse (Lars Langö )

Dags för forums träff i Ädelfors. 1-4 maj

Inget konstigt, bara att komma å testköra vinters byggen :) å tjata skit över en smörgås ::)
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

Pappagoran

Citat från: ultralasse skrivet 19 januari, 2014, 08:39:50
Dags för forums träff i Ädelfors. 1-4 maj

Inget konstigt, bara att komma å testköra vinters byggen :) å tjata skit över en smörgås ::)


Gräva guld, äta smörgås och tjata skit. Kan det bli bättre?
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

tazze

ja man får hålla med föregående talare, kan knappast bli bättre! tror du vindskydden e lediga pappi? ska personligen göra vad jag kan för att vara där mellan 1-4 maj. man längtar ju redan till att få skramla med rännan och vaskpannan och det stora nöjet , att träffa sina likasinnade vänner typ pappagoran! ha det bäst !
hellre helbränd än solbränd!

Pappagoran

Citat från: tazze skrivet 20 januari, 2014, 19:05:57
ja man får hålla med föregående talare, kan knappast bli bättre! tror du vindskydden e lediga pappi? ska personligen göra vad jag kan för att vara där mellan 1-4 maj. man längtar ju redan till att få skramla med rännan och vaskpannan och det stora nöjet , att träffa sina likasinnade vänner typ pappagoran! ha det bäst !

Jo det finns säker ledigt då jag noterat att även inom guldgrävningen finns det bekväma och frysan grävare. Annars brukar jag ha grejor med så jag kan bygga ett eget (presenningar). Min plan är att komma ner 30 April och (kanske) åka hem 4-5 Maj.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

ultralasse (Lars Langö )

Åker ner 30 å hem 5 eller 6
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

Eucitzen

Får se, skulle ju vara kul i sig. Har i alla fall inget planerat än vid den tiden.
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.

ultralasse (Lars Langö )

Svar från Johannes idag på lite frågor...

Hej Lasse ...
Har inte så mycket styrsel på inmutningen men den skal om jag har rätt gå från bron och förbi guldvaskningen 50 meter el. så , har inte hört mer än ni .......
Ser gärna att ni beställer vindskydd till dom datumen ni vill ha vindskydden .
Har redan GGF som har deras årsmöte här den helgen .
//

Så dom som ska ha vindskydd , ring och boka.
Själv tar jag tältvagn, så om det är någon som kan samla ihop ca antal som är intresserad av att sova i skolan och ringa för bokning...
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

koolander(Mazi)

Pratade åxå med Johannes idag. Jag kan ta på mig och boka skolan men jag måste veta hur många vi blir så att se om det är värt att boka det. Håll tråden vid liv så alla ser.

ultralasse (Lars Langö )

Citat från: koolander skrivet 05 februari, 2014, 10:56:01
Pratade åxå med Johannes idag. Jag kan ta på mig och boka skolan men jag måste veta hur många vi blir så att se om det är värt att boka det. Håll tråden vid liv så alla ser.

Hahaha.. han svarade på mitt svar att han presic pratat med dig.....  :D :D
Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

goldrush

Citat från: koolander skrivet 05 februari, 2014, 10:56:01
Pratade åxå med Johannes idag. Jag kan ta på mig och boka skolan men jag måste veta hur många vi blir så att se om det är värt att boka det. Håll tråden vid liv så alla ser.

skolan

jag och min pojk =2st

iller

Skriv eventuellt upp mig på skolan, beror på om Jag kan fixa tält eller inte.

erland82

Skolan fungerade fint sist. Kan jag komma så sover jag gärna där med.

HANNU

#12
Citat från: iller skrivet 05 februari, 2014, 18:59:27
Skriv eventuellt upp mig på skolan, beror på om Jag kan fixa tält eller inte.

Här tänkte jag bo, http://www.garderoben.se/6-mans-familjetalt-woodland-p-1293-c-243.aspx
Stå på dig, annars gör nån annan det.