Forumnyheter:

Är det någon som känner att detta forum beter sig konstigt? kontakta då admin (Nugget) via PM eller mejl: admin@guldforum.se

Huvudmeny

Vinter bygge

Startat av HANNU, 02 december, 2013, 17:02:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sudde(Stefan)

Framåt framåt och.....ner.

Dejamm

Skall bli kul att se när den är klar  :)

HANNU

Liten bit framåt igen
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Sudde(Stefan)

Framåt framåt och.....ner.

ultralasse (Lars Langö )

Tiga är silver  -vaska är guld :)
kultakuume nousee !!!

Pappagoran

Snyggt, snyggt. Och väldigt stort tack för "gruslådan" du skickade mig. Många ton kommer att ösas i den:?
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

HANNU

Citat från: Pappagoran skrivet 31 december, 2013, 13:27:22
Snyggt, snyggt. Och väldigt stort tack för "gruslådan" du skickade mig. Många ton kommer att ösas i den:?
Tack själv Papagoran av all trevligt läsning. Jag gillar att hålla på och hjälper till gärna, alla andra oxo i det mån jag kan vara till hjälp.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Glimmer

Hej alla!

Var iväg en sväng till Finland i somras och hittade där mitt första guld :) fick naturligtvis blodad tand, fast guldfeber är nog en bättre benämning på det jag drabbades av!

Bifogar några bilder på delar till mitt vinterprojekt som skall bli en 3" dredge och som även skall kunna användas
som en highbanker combo.

Pumpen är en Keene PHP 165
Bottenventil Jobe 2"
Motor 5,5 Hk Honda
Rännan blir 12" bred, har dock inte funderat färdigt på räfflor och annat.......


Hälsningar Glimmer


Glimmer

#47
Vill även passa på att tipsa om ett slirskydd jag hittade på Biltema, har inte testat det ännu men det skulle kunna vara en lättviktsvariat till den vanliga sträckmetallen i vaskrännor!

"Tillverkad av kraftig och tålig polymerplast. Storlek: 23,5 x 60 cm. Köldbeständighet: -30 °C."

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Vinterbil/Snokedja/Antislirmattor-2-st-37140/



Hälsningar Glimmer

HANNU

#48
Citat från: HANNU-unnah skrivet 31 december, 2013, 08:21:37
Liten bit framåt igen
min tromma har stått stilla i tre månader
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Pappagoran

Citat från: HANNU-unnah skrivet 11 mars, 2014, 10:57:56
Citat från: HANNU-unnah skrivet 31 december, 2013, 08:21:37
Liten bit framåt igen
min tromma har stått stilla i tre månader

Då är det dags att färdigställa maskinen för det är snart dags att ut och lufta den!
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

HANNU

 :-[ Det var min dröm, men nu är det mycket annat som har högre prioritering. Dessutom vet jag inte hur jag skall reducera ner varvtalet smidigt från min vattenmotor. Vill inte ha en massa remskivor. Sedan kom frugan på att jag lovat renovera hennes syrum. Tak, golv, väggar,mm. Sedan måste jag hinna få färdigt annat gått till Ädelfors och Finland.Dessutom har jag Kinaresan i april. Har tagit vatten över huvudet på mig.
Stå på dig, annars gör nån annan det.

Pappagoran

Citat från: HANNU-unnah skrivet 11 mars, 2014, 20:24:51
:-[ Det var min dröm, men nu är det mycket annat som har högre prioritering. Dessutom vet jag inte hur jag skall reducera ner varvtalet smidigt från min vattenmotor. Vill inte ha en massa remskivor. Sedan kom frugan på att jag lovat renovera hennes syrum. Tak, golv, väggar,mm. Sedan måste jag hinna få färdigt annat gått till Ädelfors och Finland.Dessutom har jag Kinaresan i april. Har tagit vatten över huvudet på mig.

Så är det Hannu, har man inte vatten över huvudet är man för grunt! Och visst är tanterna bra på att komma ihåg saker och alltid vid fel tillfällen. Syrum? jo tack. Skulle nog sagt till damen här hemma att ta med sig katten ut i vårsolen så kunde dom sitta där och "spinna" ikapp.
I do not fail, I succeed in finding out what does not work.