Forumnyheter:

På detta forum pratar vi om guld och guldvaskning. Allt från prospektering till tips och knep, bygga maskiner eller bara chatta lite....Välkommen att bli medlem!

Huvudmeny

Är verkligen säsongen slut nu?

Startat av Pappagoran, 02 oktober, 2013, 17:08:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pappagoran

Är verkligen säsongen slut nu?

Ja, det blev ju den stora frågan idag. Gick ut till min #!&)¤(%/-bil/campingvolvo med målsättning att tömma den på alla "bra att ha grejor". När jag kommer ut och öppnar dörrarna och ser alla godsaker blir jag tveksam och tänker att jo, men nej och kanske det inte är riktigt över än?

Det tog nog nästa en timme att plocka ur en sovsäck, en flisfilt och lite skarvsladar, (som kanske kan kännas som överflödigt just nu) 5 minuter senare med gående till förrådet fram och tillbaks ligger resten kvar.  De övriga 55 minuterna ägnade jag åt en stor obeslutsamhet. Jag kom fram till följande: Plocka ur sovsäck och filt kan ju kanske vara ok men resten då? Mitt beslut blev således att det får nog stanna i #!&)¤(%/-bil/campingvolvon då jag vet att den kan ta mig ut (i varje fall i närheten) en gång till.

När det gäller min sommarkompis ( se: "#!&)¤(%" etc etc ) vet jag att jag tar mig ut (helt beroende på hur långt jag vill gå för att komma hem igen) om jag inte kör för fort då den nu nästan helt saknar bromsar, att inte köra i några gropar då den genast tappar fotfästet och att jag behöver solglasögon mot alla lampor som lyser och blinkar. Jag behöver även leta fram hörselskydden och åka när grannen är ute för då hörs inget annat än grannen. Inte ens en hybrid som min som nu verkar vara en korsning mellan jetplan och ett  bombnedslag kan överösta den saken!

Här blev det ju IGEN en massa ovidkommande saker bara för att säga att jag kommit fram till att det kanske inte är riktigt över än.
Som avslutning på detta lilla, hmm ...dravel vill jag bara be er alla att ha lite överseende.  För hur det än är så vet de äldre i regel mer ( de gånger dom kommer ihåg vad dom vet).!

I do not fail, I succeed in finding out what does not work.

Eucitzen

Säsongen är slut först när åarna frusit till is!  :D
Geologists are gneiss, tuff and a little wacke.